AMERİKA EĞİTİM BAĞLANTI GEZİSİ

Okulumuz Eğitim Koordinatörü Sn Uğur ALKAN yarıyıl tatilinde Royal Language Training şirketi vasıtasıyla okulumuzun Amerika Eğitim bağlantısı yapmak üzere Amerikaya gitti.Eğitim koordinatörümüz duygu ve düşüncelerini şöyle ifade etti.

Günlerden 21 Ocak 2016 akşam saat 23:00 Kızım ımı goreyim, yoksa America ya mı gideyim.Bir fırsattır dedim,gönlümü dagladım ,bindim uçağa. Gece 01:00 di İstanbuldaydım. Dış hatlara geldim, sağa sola bakarken, bir mesaj "ben Cafe deyim İpek.".Tanıştım İpek hanım ve bir kaç grup arkadaşı. Güven sardı konuşmalardan, oldu sabah saat 03:00 başladı yeni bir yolculuk, İstikamet Frankfurt Havalimanı bekledik , arandik ,kontrol edildik ,bindik jumbo ya ,siz arkaya dediler, hissettirilen sınıfsal ayrılığı, ama ne yazar America ya merakların ve meraklıların ülkesi ne gidiyorduk.Her anı ilk olacak bir durum du bunun. İndik , dediler ki şu uzun sıra var ya orada sabır göstereceksin .Sıkıldım bir fotoğraf alayım dedim ,arkamdan biri bitti ve " way do you photo in this area. Do you know. Yes or No "Ben durumdan şaşkın dedim ki "I don't know. You can clean this and second. Sonra sabırla sıramız geldi.Kontrol edildik;Dışarıda Vesile olan dostlarla kaynaşıp yollara düştük. İlk durak Empaire State idi.Cadde ve insanları izleyerek ,müzeleştirilmiş binaya çıktık.80 dediler bir tur daha atıp,6 kat daha ilaveten sonra ihtişamlı New York gökyüzünden muhteşem görünüyordu.Renkli ışıkların yansımasından nereye bakacağımızı şaşırdık. Anılaştırdık bir iki poz,aynı süreçte İndik.Gözler yine ilk gördüklerimizde bir sıcak kahve için Starbucks ta otururken zenci küçük genci gördüm sevilmek için bana mimik atıyor du.İzin alıp sevdik, meğer ise kız imiş. Aldık bir foto ,yola devam.Şimdi led ekranlarca gündüzlenen Times Meydanindayiz yine ilklerdeyiz.İnsanların mutluluğu yüzünde,dilleri kibar dı.Belli ki paraları da var dı ki alışveriş devam ediyordu.Sonra New York u karşısından bir fotoğraf alarak ,otel yolunda New jorcey deydik .Yerleştik ,uyumaya çalıştık, sabah olduğunda her taraf kar altında idi.Son 30 yılın kar fırtınası sabır için ziyarete gelmiş, hoşgelmiş.O gün iyi dinlendikten sonra ,kahvaltıdan sonra yola koyulduk .Broadway den başladık arka sokak ,ön sokak ikiz kulelerde nefeslendik,kare havuz içinde kare havuz yapmışlar.Anmışlar masum kayıpları,kar yağışının verdiği güzel manzaraları Central park ta izledik.Daha sonra Princeton a gittik.Ünv. gezdik Akşam yemeğinde bulamaç tarzı domates çorbası aldık.Ancak o resteronda ilgimi çeken Turk yiyeceklerinin olması idi.Oradan Pheledephia' ya geçtik  Comfotrt inn otelde kaldık.Ertesi gün Özgürlük alanlarını gezdik ,daha sonra tantuniye benzeyen chess steak aldık. ve alışveriş yaptık. Akşam Baltimour da güzel bir gün batimi deniz, liman,rengarenk görünen devasa binalar ve yaşam alanları içice.Kızlara iki adet iPhone ,annelerine de bir küçük saat,eve rahatça bir sure rahat giderim.Daha sonra Virginia,Washington a gitmek uzere yol aldık .ve yine geldik 3.Comfotrt inn. de geceledik Sonraki gün içinde Alexsandria ya gidip ,donmuş gölden biraz seyir aldık

Star bucs larda mazot alıp. George aTawn unv gezdik Her er kişinin  arzuladığı alışveriş yerinde bolca kazandığımız vakitleri harcadık, paraları harcasak ne ise yarar.Arkasından İnce ve uzun Ferhan beyin evine misafir olarak kabul ettiler Teşekkürler .Ve diğer gün gezilere devam dedik.George Washington, Abraham Lincoln ,özgürlük anıtı ,Wheite Hause ,Parlemonto Binası derken hem zihnen, hem bedenen yorulduk. ama  değdi .Hem öğren hem gor,hem yaşa,hem anlat,hem paylaş.Kazanımın sınırı sizde.Son

gün turunda Müzeler gezildiSimith sonion adına insanlığa güzel hizmet düşünülmüş.Öğretimin görülerek hayal gücü ve düşüncenin Eğitime dönüştúğü bir döngü .Doğrunun enerjisini bulana helâl olsun.Ve son gün Udver-hazi uzay müzesi ni gezdik ,hepsi harika idi.Hepsi güzeldi.Teşekkürler Ferhan Ege,Teşekkürler Ayten Caloglu,Teşekkürler İpek Kestekoglu,Teşekkürler Yeltuğ. ve Teşekkürler Royal Languge Schols and Travel. Ne iyi ettikten geldik,ne iyi ettikten sizinle tanıştık.Hoş ve mutlu kalın. See you next travel.’’ Bizde Uğur ALKAN a oradaki deneyimlerini ve gelecek planlamamızı yaptıklarından dolayı çok teşekkür ederiz.